جاوید وب

چرخه نوشتن محتوای متنی، نکات نوشتن محتوای متنی قسمت چهارم

در مطالب قبلی به اهمیت تولید محتوا اشاره کردیم و سپس درباره نوشتن محتوای متنی، صحبت کردیم. درباره راحت و مفید نوشتن صحبت کردیم. در این مقاله سعی داریم به طور خلاصه نکات تکمیلی را در این زمینه ارائه دهیم و همچنین به چرخه تولید محتوا بپردازیم. لطفا در صورتی که مطالب قبلی را مطالعه نکرده‌اید، ابتدا آنها را بخوانید و سپس به این مطلب مراجعه کنید.

سعی کنید در نوشته خود به جای صحبت مستقیم، از راه داستان‌گویی وارد شوید. با طرح داستان، یا خاطره‌گویی تاثیر بیشتری بر روی مخاطب خود خواهید گذاشت.

برای متن خود از عنوان‌های جذاب استفاده کنید. در صورتی که تیترهای جذاب را گوگل کنید، پیشنهادهای زیادی را مشاهده خواهید کرد. همچنین می‌توانید از قوه تخیل خود برای خلق عنوان جذاب استفاده کنید. درباره نحوه انتخاب عنوان جذاب در مطلب بعدی بیشتر توضیح خواهیم داد.

چرخه تولید محتوای متنی

چرخه محتوا همان سیکلی هست که از لحظه‌ای که یک ایده به ذهن شما خطور می‌کند تا لحظه انتشار و حتی اصلاح دوباره مطلب بعد از کنترل بازخورد آن در جریان است. شما قبل از نوشتن باید به دنبال ایده مناسب برای نوشتن باشید و در ابتدا همان طور که گفتیم، باید نقشه ذهنی خود درباره مطلب را برای خود ترسیم کنید. هدف‌گذاری خود در مورد نوشته را انجام دهید. سپس در صورتی که در مورد آن ایده مطالعه کافی نداشته‌اید، باید شروع به مطالعه و جمع‌آوری داده کنید. بعد از آن باید به نوشتن مطلب بپردازید و مطالب جمع‌آوری شده را به خوبی سامان‌دهی کنید. می‌توانید در هر جایی که خواستید نوشتن را رها کنید و سپس دوباره برای تکمیل آن بازگردید. در نهایت باید مطلب خود را به صورت کامل بنویسید و برای آن عنوان مناسب انتخاب کنید. بعد از تکمیل نوشته، باید مطلب خود را مطالعه کنید و از هر گونه ایراد نگارشی آن را پاک کنید. پاراگراف‌بندی و نکات تایپی را به درستی در متن رعایت کنید. بعد از آن می‌توانید متن را منتشر کنید.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که پیگیری بازخورد مطلب منتشر شده بخش مهمی از راه موفقیت شما است. ممکن است عده‌ای فکر کنند که وقتی مطلبی را منتشر کردند، کار خود را به پایان رسانده‌اند، در حالی که با انتشار مطلب شاید نیمی از راه را پیموده باشند. بعد از مدتی که مقاله یا متن شما منتشر شد، باید پایش را بر روی آن انجام دهید. به کمک بازخوردهایی که از طریق لایک یا کامنت یا ابزارهای آنالیز دریافت می‌کنید، بررسی کنید کدام یک از مطالب شما بازخورد بهتری داشته‌اند. کدام یک از آنها بازخورد کمتری داشته‌اند؟ علت را بررسی کنید. پیشنهاد ما این است که روی مطالبی که بازخورد خوبی داشته‌اند ریسک نکنید و تغییری در آنها به وجود نیاورید. ولی مطالب با بازخورد پایین را می‌توانید دوباره وارد چرخه تولید محتوا کنید و به مرحله بازنویسی و انتخاب عنوان بازگردید! در صورتی که در شبکه‌های اجتماعی انتشار را انجام داده‌اید، نوع عکس، عنوان، هشتگ‌ها و مفید بودن مطلب شما نقش مهمی در میزان بازخورد شما خواهد داشت. اگر در سایت یا وبلاگ مطلب را منتشر کرده‌اید، شاید لازم است علاوه بر بالا بردن کیفیت محتوای مطلب با بازخورد پایین، بر روی کلمات کلیدی انتخابی خود کار کنید. برای یادگیری کلمات کلیدی و نحوه انتخاب آن‌ها، می‌توانید کلمات کلیدی را در جاوید وب جستجو کنید.

امیدواریم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. برای رسیدن به موفقیت نیاز به صبر و تلاش زیاد است. با انگیزه بالا ادامه دهید. حتما مطلب بعدی در مورد نوشتن محتوای متنی را از دست ندهید.

اشتراک گذاری:
آنچه در این مطلب می‌خوانید!
برخی از خدمات ما
مدیریت شبکه‌های اجتماعی یکی از ارکان اصلی استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که نقش مهمی در...
انتخاب نام تجاری و رزرو دامین مناسب، دو مرحله حیاتی در مسیر برندسازی و تأسیس...
طراحی لوگو و نشانه تجاری، فراتر از یک تصویر ساده، هویت بصری برند شما را...
طراحی سایت اختصاصی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های حضور آنلاین برای هر کسب‌وکاری است. این فرآیند...
در دنیای دیجیتال امروز، اپلیکیشن‌های موبایل نقشی حیاتی در تعامل برندها با مشتریان ایفا می‌کنند....

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دنبال طراحی یک سایت شرکتی یا فروشگاهی خاص هستید؟

نگران سئوی سایت خود هستید و می‌خواهید در گوگل در نتایج بالا دیده شوید؟

خجالت را کنار بگذارید و فرم تماس را پر کنید!