جاوید وب

زیبا بنویسید. نکات نوشتن محتوای متنی قسمت آخر

در مطالب قبلی در مورد نوشتن محتوای متنی صحبت کردیم. در این مقاله می‌خواهیم نکات تکمیلی و نهایی را در مورد زیبا نوشتن بیان کنیم. ابتدا همان طور که گفته بودیم به مطالبی در مورد انتخاب عنوان زیبا برای متن می‌پردازیم و سپس نکاتی تکمیلی را در این راه برای شما بیان می‌کنیم. لطفا قبل از مطالعه، در صورتی که مقالات قبلی را مطالعه نکرده‌اید، حتما آنها را بخوانید. با ما همراه باشید.

اولین چیزی که باعث جذب مخاطب به یک مطلب می‌شود، عنوان آن است. اگر عنوان شما به اندازه کافی برای او جذاب باشد، ممکن است در شبکه‌های اجتماعی یا نتایج گوگل ترغیب شود که بر روی لینک شما کلیک کند. پس انتخاب عنوان جذاب بسیار حائز اهمیت است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که حتما تیتر انتخابی شما باید با نوشته شما در ارتباط باشد و در صورت انتخاب یک تیتر هیجان‌انگیز ولی بی‌ارتباط با نوشته، باعث از دست دادن اعتماد مخاطب خواهد شد و شما مشمول جریمه خواهید شد. فرد مورد نظر دیگر به شما سر نخواهد زد و حتی گوگل یا شبکه اجتماعی مورد نظر، متوجه عدم اعتماد مخاطبان خواهند شد و برای شما جرایمی از جمله از دست دادن رتبه و جایگاه در نظر خواهند گرفت.

سعی کنید در عنوان خود از عناوین جذابی که دیده‌اید ایده بگیرید. برای انتخاب تیتر خاص، می‌توانید از مطالب جذاب ایده بگیرید یا شخصا ایده خود را به کار ببرید. در ادامه تعدادی مثال برای روش‌هایی که می‌توانید در انتخاب تیتر خود استفاده کنید، مشاهده می‌کنید.

  • استفاده از اعداد می‌تواند عنوان را جذاب کند. “سه نکته‌ای که باید در نویسندگی به آن توجه کنید!”
  • از نمونه‌های موردی استفاده کنید. “نکاتی که ویکتورهوگو را تبدیل به یک نویسنده موفق کرد.”
  • در مورد نبایدها صحبت کنید. “سه موردی که در نویسندگی باید از آن پرهیز کنید.”
  • تیترهای منفی که ذهن مخاطب را درگیر می‌کند. “چرا نباید به دنبال نویسندگی بروید؟”
  • درباره نظر عقیده مردم صحبت کنید. “مردم چه نویسنده‌هایی را دوست دارند؟”
  • جملاتی که حالت تهاجمی و وحشیانه دارند. “فقط احمق‌ها به دنبال نویسندگی می‌روند.”
  • الهام گرفتن از جملات ادبی برای تیتر خود. “فقط کتاب است که می‌ماند.”

اکنون که نکات لازم در مورد نوشتن محتوا را به صورت خلاصه و در عین حال کامل توضیح دادیم، دوست داریم به شما در مورد نحوه استفاده از مهارت نویسندگی توضیح دهیم. به یاد داشته باشید که تولید محتوا، فعالیتی است که در آن تقاضا بیشتر از عرضه است و در صورتی که نویسنده زبردستی شوید، می‌توانید از آن کسب درآمد کنید. خیلی از سازمان‌ها نیاز به جذب نیرو در زمینه تولید محتوا هستند. همچنین در صورتی که فروشگاه آنلاین دارید، می‌توانید با نوشتن مطلب‌های مختلف، بازدیدکننده‌ها را به سمت خود هدایت کنید. خیلی از مواقع می‌توانید با ارگان‌های مختلف به صورت دورکاری وارد همکاری شوید و به طور مثال برای سایت یا شبکه اجتماعی آنها تولید محتوا کنید. در ضمن در صورتی که وبلاگ یا پیج شخصی خود را راه‌اندازی کنید، با کسب بازدید می‌توانید از طریق جذب تبلیغات کسب درآمد کنید. یا اینکه در صورتی که محتوای شما خاص و کاربردی باشد، می‌توانید آنها را به صورت مستقیم به کاربران بفروشید یا بتوانند با خریدن حق عضویت ویژه، دسترسی کامل به مطالب شما داشته باشند.

نکته آخر اینکه در نوشته‌های خود به کلمات کلیدی توجه ویژه‌ای داشته باشید. در صورت استفاده درست از کلمات کلیدی و هشتگ‌های مفید در شبکه‌های اجتماعی، بازدید شما چند برابر خواهد شد. برای این کار لازم است که به صورت هوشمندانه آنها را شناسایی و استفاده کنید. برای کاربرد و آشنایی با کلمات کلیدی، در جاوید وب، آن را جستجو کنید.

امیدواریم مبحث تولید محتوای متنی برای شما مفید بوده باشد. لطفا در صورتی که از آن رضایت داشته‌اید، با درج نظر خود به ما اطلاع دهید. همچنین در صورتی که پیشنهاد یا انتقادی دارید، با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری:
آنچه در این مطلب می‌خوانید!
برخی از خدمات ما
مدیریت شبکه‌های اجتماعی یکی از ارکان اصلی استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که نقش مهمی در...
انتخاب نام تجاری و رزرو دامین مناسب، دو مرحله حیاتی در مسیر برندسازی و تأسیس...
طراحی لوگو و نشانه تجاری، فراتر از یک تصویر ساده، هویت بصری برند شما را...
طراحی سایت اختصاصی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های حضور آنلاین برای هر کسب‌وکاری است. این فرآیند...
در دنیای دیجیتال امروز، اپلیکیشن‌های موبایل نقشی حیاتی در تعامل برندها با مشتریان ایفا می‌کنند....

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دنبال طراحی یک سایت شرکتی یا فروشگاهی خاص هستید؟

نگران سئوی سایت خود هستید و می‌خواهید در گوگل در نتایج بالا دیده شوید؟

خجالت را کنار بگذارید و فرم تماس را پر کنید!