محتوا همیشه پادشاه است. محتوا را جدی بگیرید.

وقتی تصمیم به سئوی سایت می‌گیرید، قدم به یک راه بی‌انتها گذاشته‌اید. در مطالب قبلی در مورد اهمیت سئو و نکات مختلف در مورد آن به اختصار پرداختیم. در این مطلب قصد داریم با اهمیت محتوا آشنا شویم. برای اینکه سایت شما مخاطب داشته باشد، باید مطالب و محتوایی را ارائه دهید که هم توجه گوگل را به اینکه ممکن است شما متفاوت باشید جلب کند و هم بعد از آنکه گوگل کاربران را به سمت سایت شما هدایت کرد، از کرده خود پشیمان نشود! شما خود را به جای گوگل یا سایر موتورهای هوشمند جستجو بگذارید. همه صاحبان سایت‌ها از شما به عنوان گوگل انتظار دارند سایت‌شان در صفحه اول و نتیجه اول گوگل به نمایش در بیاید. ولی شما به عنوان گوگل وظیفه خود می‌دانید که بهترین نتیجه‌ها را بر اساس جستجوی کابران خود فهرست کنید. چگونه این کار را انجام می‌دهید؟

گوگل دو رویکرد راهکار را در رتبه دادن به سایت‌ها برای کلمات کلیدی مختلف در نظر می‌گیرد. ابتدا خود با انواع ربات‌های مختلفش که هر روز هوشمندتر می‌شوند بررسی می‌کند و می‌سنجد که مطالب شما از نظر خودش چه مقدار ارزش محتوایی دارد و برای شما رتبه‌ای در نظر می‌گیرد. حتی بعضی مواقع رتبه‌ها را با ربات‌های خاص خود خیلی کم و زیاد می‌کند. رویکرد دوم گوگل نظر کاربرانش است. به طور مرتب می‌سنجد که وقتی کاربرانی را که در رابطه با کلمات جستجو شده به سایت مورد نظر فرستاده است، چه عکس‌العملی نشان می‌دهند. آیا سریع صفحه مورد نظر را بسته و به جستجو برمی‌گردند یا اینکه در صفحه مورد نظر باقی می‌ماند. یا حتی به صفحات دیگر آن سایت نیز سرکشی کرده و چندین دقیقه را در آنجا باقی می‌ماند. این رویکرد گوگل باعث شده است که سایت‌هایی که فقط مطابق سلیقه گوگل می‌نوشتند و ربات‌های گوگل را گمراه می‌کردند، به سرعت رتبه خود را از دست بدهند.

با توجه به مطالبی که گفته شد، باید به این نتیجه رسیده باشید که شما برای افراد واقعی مطلب تهیه می‌کنید. باید مطالب شما جدید و به روز و مفید برای کاربران باشد. دیگر دوره شیرین کپی پیست تمام شده است. در صورتی که مطلب شما خیلی شبیه به مطلب دیگری باشد که قبلا نوشته شده است، ربات‌های گوگل آن را متوجه شده و به آن اهمیت زیادی نخواهند داد. وقتی به سئو کردن سایت فکر می‌کنید، علاوه بر اینکه به جنبه‌های مختلف سئوی خارجی و داخلی توجه می‌کنید، هیچ وقت نباید فراموش کنید که همیشه جذابیت و مفید بودن محتوای شما است که در نهایت باعث پیروزی شما خواهد شد.

در آموزش‌های جاوید وب شما را در تهیه محتوای مناسب همراهی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اشتراک گذاری:
آنچه در این مطلب می‌خوانید!
برخی از خدمات ما
مدیریت شبکه‌های اجتماعی یکی از ارکان اصلی استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که نقش مهمی در...
انتخاب نام تجاری و رزرو دامین مناسب، دو مرحله حیاتی در مسیر برندسازی و تأسیس...
طراحی لوگو و نشانه تجاری، فراتر از یک تصویر ساده، هویت بصری برند شما را...
طراحی سایت اختصاصی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های حضور آنلاین برای هر کسب‌وکاری است. این فرآیند...
در دنیای دیجیتال امروز، اپلیکیشن‌های موبایل نقشی حیاتی در تعامل برندها با مشتریان ایفا می‌کنند....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دنبال طراحی یک سایت شرکتی یا فروشگاهی خاص هستید؟

نگران سئوی سایت خود هستید و می‌خواهید در گوگل در نتایج بالا دیده شوید؟

خجالت را کنار بگذارید و فرم تماس را پر کنید!