جاوید وب

راحت بنویسید. نکات نوشتن محتوای متنی قسمت دوم

در مطلب قبلی نکاتی را در مورد نوشتن محتوای متنی مرور کردیم. آموختیم که بهتر است در اوایل صبح بنویسید و به مطالب نوشته شده توسط خودتان چندان اهمیت ندهید. فقط نوشتن را تمرین کنید. امیدواریم وقتی که این مطلب را مطالعه می‌کنید، تمرین اولیه نوشتن را انجام داده باشید. همچنین فراموش نکنید که همچنان محتوا پادشاه است!

برای نوشتن سعی کنید که از روش سنتی آن، یعنی کاغذ و خودکار استفاده کنید. اگر تمایل به تایپ کردن دارید، سعی کنید حداقل از لپ‌تاپ یا کامپیوتر استفاده کنید. زیرا استفاده از گوشی موبایل برای نوشتن به دلیل صفحه کوچک آن و تایپ کردن لمسی، باعث تمرکز و کنترل کمتر شما خواهد شد. سعی کنید وقتی شروع به نوشتن می‌کنید به صورت مداوم به آن ادامه دهید و از کلماتی که به ذهنتان می‌رسد به صورت ممتد استفاده کنید. فرض کنید نوشتن را برای خود شبیه به صحبت کردن کنید و در مورد مطلبی که می‌خواهید صحبت کنید، خیلی راحت بنویسید. وقتی که می‌خواهید در مورد موضوعی صحبت کنید، به صورت پیوسته و راحت به آن ادامه خواهید داد. حتی می‌توانید اگر نوشتن برای شما سخت است، ابتدا در مورد موضوعی مورد نظر صحبت کنید و صدای خود را ضبط کنید و سپس آن را تبدیل به متن کنید.

در صورتی که مقداری در مورد مطلب مورد نظر نوشتید و ذهن شما خسته شد و دیگر نمی‌توانید به خوبی ذهن خود را برای نوشتن مدیریت کنید، می‌توانید نوشتن را رها کرده و چند ساعت بعد به سراغ آن بیایید و آن را تکمیل کنید. وقتی که زمانی سپری می‌شود، ذهن شما دوباره به حالت عادی بر می‌گردد و می‌توانید تمرکز لازم دوباره برای نوشتن را به دست آورید.

پیاده‌روی را فراموش نکنید. پیاده‌روی باعث می‌شود که مدتی را بیرون از فضای داخل ساختمان سپری کنید و ممکن است حتی ایده‌های جدید برای نوشتن پیدا کنید. بهتر است موقع پیاده‌روی به دقت به فضای پیرامونی خود دقت کرده و در مورد چیزهایی که می‌بینید تفکر کنید. به ویترین مغازه‌ها دقت کنید. به تابلوها دقت کنید. به افرادی که از کنارتان رد می‌شود نگاه کنید و سعی کنید پیاده‌روی همراه با تفکر داشته باشید.

قبل از نوشتن سعی کنید برای خود یک نقشه داشته باشید که مطلب مورد نظر شما چیست؟ از کجا می‌خواهید شروع کنید و به چه مطالبی اشاره خواهید کرد و در نهایت چگونه آن را جمع‌بندی خواهید کرد. شبیه به کاری که برنامه‌نویسان کامپیوتر در قالب الگوریتم و فلوچارت انجام می‌دهند و از یک جای مشخص شروع می‌کنند و در نهایت به چه نتیجه‌ای خواهند رسید. داشتن الگوریتم ذهنی قبل از شروع به نوشتن، به شما در نوشتن کمک خواهد کرد و از قبل می‌دانید که در هر جای متن چه مطالبی را بیان کنید.

همیشه سعی کنید مطالعه داشته باشید. کتاب زیاد بخوانید. کسی که می‌خواهد محتوای متنی تولید کند، باید مطالعه زیاد داشته باشد. حتی اگر در مورد مطلبی که می‌خواهید بنویسید اطلاعات کافی داشته باشید، در صورتی که مطالعه شما کم باشد، شما نمی‌توانید مطلب مورد نظر را به صورت شیوا و زیبا به مخاطبتان منتقل کنید. مطالعه باعث می‌شود ذهن شما در نوشتن بسیار پویاتر عمل کند. سعی کنید از خواندن مطالب بی‌ارزش و با بار معنایی پایین تا حد ممکن دوری کنید. مطالبی که با ادبیات محاوره و بار ادبی پایین در اینستاگرام یا شبکه‌های اجتماعی دیگر نوشته می‌شود را مبنای نوشتن خود قرار ندهید و سعی کنید که کتاب‌ها و مقالات با ارزش ادبی بالا، الگوی نوشتن شما باشند!

امیدواریم با خواندن این مطلب و تمرین آن، وقتی مطلب بعدی را مطالعه می‌کنید، راحت نوشتن را فرا گرفته باشید و به خودباوری در نوشتن رسیده باشید. فراموش نکنید که بعد از تمرین، ادامه مطالب را از جاوید وب دنبال کنید.

اشتراک گذاری:
آنچه در این مطلب می‌خوانید!
برخی از خدمات ما
مدیریت شبکه‌های اجتماعی یکی از ارکان اصلی استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که نقش مهمی در...
انتخاب نام تجاری و رزرو دامین مناسب، دو مرحله حیاتی در مسیر برندسازی و تأسیس...
طراحی لوگو و نشانه تجاری، فراتر از یک تصویر ساده، هویت بصری برند شما را...
طراحی سایت اختصاصی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های حضور آنلاین برای هر کسب‌وکاری است. این فرآیند...
در دنیای دیجیتال امروز، اپلیکیشن‌های موبایل نقشی حیاتی در تعامل برندها با مشتریان ایفا می‌کنند....

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دنبال طراحی یک سایت شرکتی یا فروشگاهی خاص هستید؟

نگران سئوی سایت خود هستید و می‌خواهید در گوگل در نتایج بالا دیده شوید؟

خجالت را کنار بگذارید و فرم تماس را پر کنید!