جاوید وب

محتوا پادشاه است. نکات نوشتن محتوای متنی قسمت اول

در مطلب قبلی توضیح دادیم که چرا محتوا پادشاه است. حتما تا کنون به اهمیت حیاتی محتوای خاص و مفید برای کاربران پی برده‌اید. همچنین خیلی بهتر است که در تولید مطالب و محتوا برای سایت، علاوه بر توجه به کیفیت مطلب، به کلمات کلیدی و مسائل فنی نیز توجه کنید. در مورد تحقیق کلمات کلیدی و نحوه استفاده از آنها در مطالب دیگر اشاره خواهد شد. در این مطلب قصد داریم که به نحوه تولید محتوای متنی بپردازیم.

محتوا انواع مختلفی دارد که می‌تواند به صورت متنی، صوتی، تصویری، فیلم، انیمیشن یا … باشد. محتوای متنی به عنوان اصیل‌ترین نوع محتوا شناخته می‌شود. به دلیل اینکه محتوای متنی می‌تواند نوع ابتدایی و بنیانی تولید محتوا باشد. به طور مثال برای تولید فیلم، نیاز به فیلم‌نامه است که خود نوعی محتوای متنی می‌باشد.

انواع مختلفی از تولید محتوای متنی وجود دارد. نوعی از آن تبدیل محتوا است. به طور مثال یک گفتگوی ضبط شده را به متن تبدیل می‌کنید. نوع دیگر ساخت محتوا با ترکیب کردن چندین محتوای مختلف با یکدیگر است. این نوع از محتوای متنی به نوعی گردآوری مطلب است. همچنین ترجمه از زبانی به زبان دیگر نوعی تولید محتوا محسوب می‌شود. نوع دیگری از تولید محتوا تالیف و نوشتن از ابتدا است که در این حالت نویسنده مطالبی که حاصل تلاش و دریافت شخصی خود می‌باشد را می‌نویسد.

برای تهیه محتوای متنی ابتدا باید خوب نوشتن را یاد بگیرید. نکات زیادی در درست نوشتن وجود دارد که به مرور و در مطالب مختلف به آنها خواهیم پرداخت. ولی قبل از هر چیز لازم است که نوشتن را تمرین کنید. بهتر است تمرین نوشتن را در ابتدای صبح که از خواب بیدار می‌شوید شروع کنید. درست است که معمولا تمرکز در ساعات پایانی شب بالاتر است، ولی در هنگام صبح ذهن برای نوشتن بازتر است. پیشنهاد می‌کنیم هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، مطلبی در حد چند پاراگراف در مورد اتفاقات یا خاطرات خود بنویسید. حتی اگر دوست نداشتید پس از نوشتن آن را دور بیندازید. مهم نیست که چطور نوشتن را شروع می‌کنید. فقط بنویسید! برای نوشتن در این مرحله هیچ نکته‌ای را لازم نیست رعایت کنید. فقط تمرین کنید و بعد خودتان مطلب را بخوانید و ببینید نسبت نوشتن شما چقدر به متن فاخر و ارزنده نزدیک شده است.

در مطالب بعدی بیشتر در تولید محتوای متنی با شما همراهی خواهیم کرد. پیشنهاد می‌شود آدرس ما را به خاطر بسپارید و بعد از تمرین نوشتن، دوباره به آموزش جاوید وب مراجعه کنید.

اشتراک گذاری:
آنچه در این مطلب می‌خوانید!
برخی از خدمات ما
مدیریت شبکه‌های اجتماعی یکی از ارکان اصلی استراتژی دیجیتال مارکتینگ است که نقش مهمی در...
انتخاب نام تجاری و رزرو دامین مناسب، دو مرحله حیاتی در مسیر برندسازی و تأسیس...
طراحی لوگو و نشانه تجاری، فراتر از یک تصویر ساده، هویت بصری برند شما را...
طراحی سایت اختصاصی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های حضور آنلاین برای هر کسب‌وکاری است. این فرآیند...
در دنیای دیجیتال امروز، اپلیکیشن‌های موبایل نقشی حیاتی در تعامل برندها با مشتریان ایفا می‌کنند....

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به دنبال طراحی یک سایت شرکتی یا فروشگاهی خاص هستید؟

نگران سئوی سایت خود هستید و می‌خواهید در گوگل در نتایج بالا دیده شوید؟

خجالت را کنار بگذارید و فرم تماس را پر کنید!